torsdag den 4. oktober 2012

Smuk, smukere, Anni! Ej, pjat. ;)

Igår, onsdag. Sikke en dag! Den startede lidt skægt ved morgenbordet hvor jeg snakkede med tre andre gutter, der havde været på den f l o t t e s t e tur op i bjergene. En anden fyr satte sine ting ved bordet, men fortrød da han så én som han kendte. Han tog sine tinge igen og sagde hurtigt "sorry dudes". Alt gik godt indtil han fik øje på mine.. Ja, jeg ved det faktisk ikke. Men han fandt i hvertfald ud af at jeg ikke var en "dude". Stakkels dreng, han blev så flov, at han var ved at tabe sin kaffe. ;)
Jeg tog mig en løbetur op af en chamerende gade ved navn Nielson st. og endte ved stranden. Hold da op. Prøv engang at lukke jeres øjne, forstil jer dette: lyden af "Corner of the Eath" af Jamiroquai i det ene øre, en blanding af lyden fra havet og lyden fra storbyen i det andet. Varmen fra solen. Synet af vandet, standen, med en smuk New yorker siluetten over på den anden side. Synet af par og legende børn i sandet. Duften af hav, friskt. Og en kilderen i maven, over at være der, midt i den nok smukkeste by i hele verden. Jeg begyndte pludselig bare at smile og jeg kunne slet slet ikke lade være. Jeg gik langs standen, havnen, under broen og op igennem byen. Så skønt!
Den oplevelse måtte jeg simpelthen fejre! ...Med et bad. ;)
Bagefter tag jeg vandreskoene på igen og vandre over Granville bro mod Granville Island. På haven fronten på Granville Island har de et meget berømt indendøres markede. Det var så chamerende. Jeg kunne købe mig fattig i mærkelige friske frugter, levende krabber, smukke stykker chokolade og hjemmelavede smykker! Det er på ingen måder sidste gang jeg er der! Haha, og så.. Hahaha. Jo, da jeg så sad og nød mig et dejlig bagel, hørte jeg fire kinetiske piger bag mig. Den ene tog billeder af de tre andre (selvfølgelig de er kinetiske). Så jeg spurgte dem selvfølgelig, om ikke jeg skulle tage et billede af dem alle sammen. De gik helt amok af glæde og inden jeg havde set mig om, havde de taget billeder af mig og fået min facebook. De var simpelthen så flinke!
Med denne søde oplevelse kunne jeg begive mig op til Ganville Island midte, op til Ulla. Her var jeg blevet inviteret på aftensmad, sammen med Delia og Isabella. Jeg hørte en masse om Ullas liv som kunstner og hendes historier om Danmark. Isabella viste mig et spil der hedder Minecrate. Dejlige pige! :) Middagen stod på kylling m. kartofler og grøntsagssovs. Til dessert blev der serveret is med æbletærte. Lækkert! Turen gik hjem mod Samesun med resten af æbletærten og ordene: den kan du da dele med dem du bor på værelse med. Så det gjorde jeg. Halina, Meike og jeg spiste tærte, talte med den sjove amerikanske Michael og så på drengene spille pool. Eller de diskuterede nu meste hvordan reglerne var. For som vi alle ved, er det den eneste måde man kan rede sin værdihed på: at håndhæve reglerne. ;)
Vi gik i seng, jeg sov som et barn og vågnede til endnu en solrig dag. Morgenmaden spiste jeg i dag sammen med et engelsk par, der havde mistet sin bagage. Virkelig surt! Hyggeligt at møde jer og held og lykke med at få jeres bagage tilbage.
Jeg har i dag brugt dagen sammen med Halina og Meike. Været i shopping center, kigget efter flotte fyre og drukket kaffe nede ved Canada place. Her mødte os den s m u k k e s t e udsigt fra havnefronten. Vi stod der i noget der ligner en time. Sådan noget der bare skal opleves!
Jeg lever primært af pasta og kaffe. Ja jo, jeg har set lyset: iced coffee. De putter min kaffe i et take away plastglas, fylder det med isterninger og stikker et sugerør i. Bum, kaffen der aldrig bliver kold, for det er den allerede. ;)
Jeg elsker at være her. Alle, som i alle, fortjener at opleve Vancouver, for det må være verdens smukkeste by!

04.10.2010, 20:08, Vancouver, Canada



Halin (venstre), Meike (højre)




1 kommentar:

  1. Og pludselig får man lyst til at opleve Vancouver...
    Det lyder som om du får 100% ud af din tur,- skønt for dig :)
    Tanker (samt suk og en lille smule misundelse)fra Trine <3

    SvarSlet